Lediga tjänster 2017-10-02T09:35:34+00:00

Just nu har vi 9 lediga tjänster!

Här hittar du de lediga tjänster vi har just nu. Välkommen med din ansökan!

Vårt uppdrag
Nu har du chansen att få arbeta med ett högt prioriterat område på ett världsledande företag! Underhållsteamet har en viktig roll i företaget då man har stort fokus på att höja produktionens utnyttjandegrad. Suzuki Garphyttan strävar efter att hela tiden bli effektivare, arbeta smartare och mer proaktivt. Vill du vara med och säkra produktionen och en fortsatt tillväxt? Sök rollen som underhållsmekaniker idag!

Arbetsuppgifter
Som underhållsmekaniker arbetar du med:
- förebyggande underhåll av all produktionsteknisk utrustning.
- Utföra avhjälpande underhåll i de fall det krävs.
- Genomföra felsökningar och felavhjälpning inklusive akuta reparationer.
- Utföra justeringar av anläggningen för att säkerställa optimalt flöde.
- Medverka vid nyinstallationer och vidareutveckling inom arbetsområdet.

Produktionen består av både gamla och nya maskiner vilket leder till olika typer av utmaningar för underhållsteamet. Framåt är det stort fokus på att kunna arbeta mer proaktivt med tillståndsbaserat underhåll. Under 2018 kommer man dessutom rulla ut ett TPM projekt där man som underhållsmekaniker till stor grad är involverad.

Underhållsavdelningen består idag av ett team på 30 personer (mekaniker, elektriker, automationsingenjörer).

Din profil
Vi söker dig som har utbildning och flera års erfarenhet av arbete med felsökning och reparation samt förebyggande underhåll av komplexa utrustningar.

Det är meriterande om du därtill har kunskap inom något av följande områden:

• El kompetens
• Ritningsläsning
• Hydraulik
• Pneumatik
• Maskinbearbetning/materialkännedom
• Automation/styr och reglerteknik

Som person är du en stark motor med mycket driv. Vidare är du pålitlig, lojal och arbetar för kundens bästa. Hos Suzuki Garphyttan finns goda utvecklingsmöjligheter och vi ser gärna att du vill växa i din roll som mekaniker eller vidare i företaget.

Övrig information
Denna rekrytering sker i samarbete med Nercia Bemanning. Urval sker löpande så registrera din ansökan snarast, dock senast 31 oktober 2017. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sara Lihagen, tel. 076-0006303 eller Oskar Trulsson, tel. 076-8059404.

Om kundföretaget
Suzuki Garphyttan är världsledande inom tillverkning av oljehärdad ventilfjädertråd till fordonsindustrin. Företaget tillverkar även andra oljehärdade trådprodukter samt specialtrådsprodukter av rostfritt och kolstål. För att säkerställa våra processer och därmed kvarstå som världsledande arbetar vi med ett ledningssystem som är Suzuki Garphyttan Lean System (SGLS). Ledorden i SGLS systemet är kunden i fokus, värdeskapande processer, ständiga förbättringar och aktivt medarbetarskap.
Suzuki Garphyttan är en av Örebroområdets största arbetsgivare med cirka 350 anställda i Garphyttan. Globalt omsätter Suzuki Garphyttan närmare 1,5 miljarder kronor och ägs av Suzuki Metal Industry Co. Ltd. i Japan.

Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Bemanningsföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

Kontaktperson(er)

Sara Lihagen

sara@nercia.se

Typ av tjänst

Mekaniker

Uppdragsgivare

Suzuki Garphyttan AB

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Sista ansökningsdag

2017-10-30

SÖK TJÄNSTEN

Vårt uppdrag
Nokas Teknik Sverige AB expanderar och till kontoret i Örebro söker vi nu en låstekniker som vill vara med och utveckla verksamheten. Det är en bred roll med mycket ansvar där du även får utvecklas som person. Känner du dig träffad? Läs då vidare och ansök redan idag.

Arbetsuppgifter
Som låstekniker installerar och servar du låsteknisk utrustning ute hos företagets kunder. Du ansvarar för hela processen innefattande planering av kundbesök, förebyggande underhåll och beställning av reservdelar. Största delen av kunderna är företag och organisationer, men det förekommer även besök hos privatpersoner. Utöver att vara ute hos kunder kommer du även vara delaktig i att tillverka nycklar, lås och digitala lösningar i verkstaden som finns i anslutning till kontoret. Du kommer även till viss del stå i butiken som även den är belägen i anslutning till verkstad och kontor.

Din profil
För att trivas i rollen som låstekniker tror vi att du har ett driv att utveckla både organisationen och dig själv. Du behöver vara strukturerad för att kunna arbeta på ett effektivt och kvalitetssäkert sätt. Vidare tycker du om att möta kunder och har en hög känsla för service. Vi ser gärna att du har någon form av teknisk utbildning och att du tidigare har jobbat i branschen.

Övrig information
Arbete innefattar en stor del resor till kunder i framförallt Örebro-trakten och därav finns möjligheter till tjänstebil enligt överenskommelse.

Urval sker löpande, ansök därför redan idag. Denna rekrytering sker i samarbete med Nercia Bemanning och Rekrytering, vid frågor kontakta rekryteringskonsult Oskar Trulsson.

Om kundföretaget
Nokas är en säkerhetskoncern med verksamhet i Norge, Sverige och Danmark som består av tre divisioner: värdehandling (transport- och kontanthanteringstjänster), säkerhet (bevakningstjänster) och system (säkerhetslösningar inom teknik och larm). Tack vare bredden på verksamhet titulerar man sig som Nordens enda totalleverantör av säkerhetslösningar och kontanthanteringstjänster.

Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Bemanningsföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

Kontaktperson(er)

Oskar Trulsson
076 805 94 04

Typ av tjänst

Tekniker

Uppdragsgivare

Nokas Teknik Sverige AB

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Sista ansökningsdag

2017-10-30

SÖK TJÄNSTEN

Vårt uppdrag
Vill du skapa trygghet genom kvalitativa lösningar? Nokas Teknik Sverige AB expanderar och till kontoret i Örebro söker vi nu en säkerhetstekniker som vill vara med och utveckla verksamheten.

Arbetsuppgifter
Som säkerhetstekniker får du en bred roll med mycket ansvar, där en stor del av arbetet är belagt ute hos kund. Utifrån order beställer du de delar som behövs och planerar upp din dag för att på ett effektivt och kvalitativt sätt lösa dina arbetsuppgifter. Det handlar om driftsättning, installering och service av framförallt inbrottslarm, passersystem och kamerasystem. Du kommer vara kundernas närmsta kontakt vilket innebär att du har ansvaret för att bevara och utveckla befintliga kundrelationer, men också för att skapa nya relationer.

Din profil
Eftersom organisationen är på en tillväxtresa bör du vara en person som gillar utmaningar, drivs av eget ansvar och tycker om nära kundrelationer. Det finns även för dig stora möjligheter att utvecklas inom organisationen. Vi söker dig som har erfarenhet av installation och driftsättning av vanligt förekommande säkerhetssystem på marknaden. Eftersom arbetet präglas av kundkontakt är det viktigt att du talar flytande svenska.

I övrigt ser vi att du är:
- Strukturerad
- Driven
- Tekniskt intresserad

Övrig information
Arbete innefattar en stor del resor till kunder i framförallt Örebro-trakten och därav finns möjligheter till tjänstebil enligt överenskommelse.

Urval sker löpande, ansök därför redan idag. Denna rekrytering sker i samarbete med Nercia Bemanning och rekrytering, vid frågor kontakta rekryteringskonsult Oskar Trulsson.

Om kundföretaget
Nokas är en säkerhetskoncern med verksamhet i Norge, Sverige och Danmark som består av tre divisioner: värdehandlingar (transport- och kontanthanteringstjänster), säkerhet (bevakningstjänster) och system (säkerhetslösningar inom teknik och larm). Tack vare bredden på verksamhet titulerar man sig som nordens enda totalleverantör av säkerhetslösningar och kontanthanteringstjänster

Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Bemanningsföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

Kontaktperson(er)

Oskar Trulsson
076 805 94 04

Typ av tjänst

Tekniker

Uppdragsgivare

Nokas Teknik Sverige AB

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Sista ansökningsdag

2017-10-30

SÖK TJÄNSTEN

Vårt uppdrag
Nu söker vi en engagerad och utvecklingsorienterad inköps- och kundservicechef till Cambrex som vill vara med och driva utvecklingen inom området.

Du erbjuds ett utmanande och omväxlande arbete i ett expansivt företag där kunder och leverantörer finns globalt. Här finns en spännande utmaning för dig som vill arbeta i en verksamhet som genom sitt bidrag till läkemedelsindustrin är med och räddar och förbättrar livet på tusentals människor världen över.

Arbetsuppgifter
I denna roll ansvarar du för att driva verksamheten inom Cambrex inköp och kundservice. Du leder och coachar en arbetsgrupp som för närvarande består av sex medarbetare. Du driver arbetet med att vidareutveckla processer och administrativa rutiner för att få en effektiv verksamhet som på bästa sätt möter marknadens behov.

Arbetsuppgifterna består bl.a. av:
• Ansvar för att Cambrex arbetar med kostnadseffektiva och marknadsanpassade inköpsstrategier
• Tillse att inköp utförs så att varor och tjänster finns tillgängliga i rätt tid och till rätt kvalitet
• Utveckling av inköpsprocesser och driva ständiga förbättringar för användningen av affärssystemet
• Kvalitetssäkring av leverantörer samt leverantörsutveckling
• Ha det övergripande ansvaret för Cambrex kundserviceverksamhet med fokus på affärsmässighet och nöjda kunder
• Upprätthålla och säkerställa god och effektiv kommunikation mellan kunder, försäljningsbolag, agenter och företagets övriga funktioner

Din profil
Vi söker dig som har akademisk utbildning. Vi vill att du har minst fem års erfarenhet av inköpsarbete inom industriell verksamhet och att du varit med och drivit förbättringsprocesser inom området. Kanske har du redan idag en ledande roll inom inköp eller så är du redo att ta nästa steg där du får leda och utveckla andra. Du är van att arbeta i ett industriinriktat affärssystem för produktion, lager eller logistik. Tjänsten ställer krav på goda kunskaper i svenska och engelska.

Som person är du driven och utvecklingsorienterad med ett affärsmässigt och prestigelöst förhållningssätt. Du har lätt att skapa och upprätthålla goda relationer både externt med kunder och leverantörer men också internt i organisationen. Som ledare är du lyhörd och motiveras av att coacha ditt team till utveckling. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper

Övrig information
Denna rekrytering sker i samarbete med Nercia Bemanning. Urval sker löpande så registrera din ansökan snarast, dock senast 27 oktober 2017.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Ingela Klingvall, tel. 076- 317 34 20. Välkommen med din ansökan!

Om kundföretaget
Cambrex Karlskoga är ett dynamiskt företag i en expansiv fas. Vi arbetar med avancerad organisk kemi och utvecklar processer samt levererar produkter till läkemedelsföretag. I våra anläggningar i Karlskoga tillverkar vi framförallt aktiva läkemedelssubstanser och läkemedelsintermediat. Vi har 420 anställda och tillhör den globala Cambrexkoncernen som är aktiv inom innovativ kemi.

Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Bemanningsföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

Kontaktperson(er)

Ingela Klingvall

Typ av tjänst

Inköpschef

Uppdragsgivare

Cambrex

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Sista ansökningsdag

2017-10-26

SÖK TJÄNSTEN

Vårt uppdrag
Vi söker nu erfarna och drivna montörer för uppdrag hos våra kunder i Örebro med omnejd.

Arbetsuppgifter
I rollen som montör kan du bland annat få arbeta med montering, felsökning och testning inom olika industrier. Arbetstiderna kan variera från dagtid till skiftgång, likaså uppdragslängd varierar beroende på kund och uppdrag, men generellt är våra uppdrag på minst sex månader med goda chanser till förlängning.

Beroende på kunduppdrag varierar uppgifterna men erfarenhet av några följande kunskaper är högt meriterande:
- Hydraulik
- Pneumatik
- Ritningsläsning
- Elschemaläsning
- Mekanik
- Truckkort

Din profil
Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt då du är en ambasadör för Nercia. Du gillar att arbeta och göra ett bra jobb och räds inte för att komma med nya idéer som kan skapa en effektivare produktion hos det kundföretag du arbetar hos. Andra egenskaper vi ser att du har:

- Driven
- Noggrann
- Kvalitetsinriktad
- Händig

Utöver dina personliga egenskaper ser vi gärna att du har en teknisk utbildning på gymnasiet eller liknande och att du tidigare arbetat som montör.

Stämmer detta in på dig och du är nyfiken på nya utmaningar, sök nu då intervjuer sker löpande.

Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Bemanningsföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

Som anställd är du vår viktigaste resurs och du skall känna dig trygg i din anställning. Vi lägger stor vikt vid att skapa en god relation mellan medarbetare för att skapa en god stämning och arbetsklimat. Därför erbjuder vi friskvårdsbidrag, rabatter på träningsanläggningar, sociala aktiviteter, tillgång till kompetensutveckling och anställning på kollektivavtal.

Kontaktperson(er)

Oskar Trulsson

Typ av tjänst

Montör

Uppdragsgivare

Nercia Bemanning

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Visstidsanställning

Sista ansökningsdag

2017-10-28

SÖK TJÄNSTEN

Vårt uppdrag
Nu söker vi en redovisningskonsult som vill bli en del av en organisation som präglas av kompetens och engagemang. Trivs du i en social roll med många kontaktytor? Tycker du om att lära nytt och att ta fram bättre och mer anpassade arbetssätt? Då kan du vara den vi söker!

LR Redovisning är en organisation med fokus på att personalen ska må bra och erbjuder därför våra anställda generösa förmåner som t.ex. årliga hälsokontroller, sjukförsäkring och individuella utbildningsplaner.

Bli en del av LR Redovisning du också!

Arbetsuppgifter
LR Redovisning arbetar framför allt med små och medelstora ägarledda bolag. Goda relationer är kärnan i företagets affärer och arbetet är därför inriktat på helhetsansvar och långsiktigt arbete. Som medarbetare får du därför ett större ansvar och en större roll, men också ett stort utrymme att skapa och styra din vardag.

Som redovisningskonsult ansvarar du för ett antal egna kunder inom olika branscher. Du hanterar löpande bokföring, bokslut, årsredovisning, inkomstdeklarationer, skatter och avgifter m.m. Du har en konsultativ roll och fungerar som rådgivare i hela kundens ekonomiprocess. Då varje bolag har olika behov anpassar du arbetet så att varje kund får det ekonomiska stöd som den är i behov av.

LR Redovisning fokuserar just nu på förändringsarbete i och med den digitalisering som sker i branschen. Företagets ambition är att ligga i framkant med nya program och teknik, t.ex. inom skanning och digital kvittohantering. Du har därför möjlighet att delta i utvecklingsarbete där tid avsätts i tjänsten för att identifiera nya och effektiva arbetssätt.

Placeringsort: Katrineholm

Din profil
Vi söker dig som redan är auktoriserad redovisningskonsult eller som har högskoleexamen inom ekonomi samt flerårig erfarenhet av brett redovisningsarbete. För att vara framgångsrik i rollen krävs det att du är van att arbeta kundorienterat – gärna mot flera bolag - och att du är självgående i bokslutsarbetet. Kompetens vad gäller enskilda firmor är meriterande.

Som person är du social och serviceinriktad och kan hantera många uppdrag samtidigt. Du trivs med att ta eget ansvar för din planering och dina arbetsuppgifter. Vi värdesätter att du är förtroendegivande, kommunikativ och affärsmässig i din framtoning.

Övrig information
Din ansökan märkt med ”Redovisningskonsult” skickas via e-post till vingaker@lr-revision.se. Sista ansökningsdag är 22 oktober 2017. Välkommen med din ansökan!

Om kundföretaget
LR Redovisning & Revision i Katrineholm AB är lokalt ägt och har i dagsläget 23 anställda. Verksamheten är förlagd till Vingåker, Katrineholm och Örebro. Vi arbetar med revision, redovisning, skattefrågor, bolagsrätt, bostadsrättsföreningar och annan affärsanknuten rådgivning. Våra kunder är i första hand små och medelstora företag. Du kan läsa mer om oss på vår hemsida www.lr-revision.se

Kontaktperson(er)

Ingela Klingvall

Typ av tjänst

Redovisningskonsult

Uppdragsgivare

LR Redovisning & Revision

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Sista ansökningsdag

2017-10-21

SÖK TJÄNSTEN

Vårt uppdrag
Konjunkturen är på topp och många företag expanderar, likaså Nercia bemanning som nu söker maskinoperatörer för kunds räkning med start efter sommaren.

Arbetsuppgifter
Som maskinoperatör ställer du in och kontrollerar maskinen, matar med nytt material och packar färdig produkt. Det är din uppgift att kontollera kvaliteten på produkten och att den stämmer överens med ordern. Eftersom det handlar om maskiner kan fel uppstå och därför kommer du även vara behjälplig i felsökning och tekniskt underhåll av maskinen. Truckkörning kan även förekomma under dagarna.

Din profil
Vi ser gärna att du har en bakgrund inom produktionsarbete där du till exempel arbetat som maskinoperatör, maskinställare eller som produktionspersonal. Du är flexibel, snabblärd och stresstålig och är samtidigt tekniskt intresserad och får gärna ha erfarenhet av montering. Det är meriterande med truckkort. Du är öppen för konsultrollen och de krav som ställs på dig, har inga problem med pendling och trivs med att arbeta skift.

Övrig information
Arbetstider: 5-skift och 2-skift.
Tillträde: Efter sommaren
Varaktighet: Visstidsanställning på 6 månader med chans till tillsvidareanställning.
Körkort och tillgång till bil är ett krav då kunden är belägen söder om Örebro

Intervjuer sker löpande så ansök redan idag!

Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Bemanningsföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

Som anställd är du vår viktigaste resurs och du skall känna dig trygg i din anställning. Vi lägger stor vikt vid att skapa en god relation mellan medarbetare för att skapa en god stämning och arbetsklimat. Därför erbjuder vi friskvårdsbidrag, rabatter på träningsanläggningar, sociala aktiviteter, tillgång till kompetensutveckling och anställning på kollektivavtal.

Kontaktperson(er)

Oskar Trulsson

oskar@nercia.se

Typ av tjänst

Maskinoperatör

Uppdragsgivare

Nercia Bemanning

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Visstidsanställning

Sista ansökningsdag

2017-10-21

SÖK TJÄNSTEN

Vårt uppdrag
Nu söker vi en revisorsassistent som vill bli en del av en organisation som präglas av kompetens och engagemang. Trivs du i en social roll med många kontaktytor? Tycker du om att lära nytt och att ta fram bättre och mer anpassade arbetssätt? Då kan du vara den vi söker!

LR Revision är en organisation med fokus på att personalen ska må bra och erbjuder därför våra anställda generösa förmåner som t.ex. årliga hälsokontroller, sjukförsäkring och individuella utbildningsplaner.

Bli en del av LR Revision du också!

Arbetsuppgifter
LR Revision arbetar framför allt med små och medelstora ägarledda bolag. Goda relationer är kärnan i företagets affärer och arbetet är därför inriktat på helhetsansvar och långsiktigt arbete. Som medarbetare får du därför ett större ansvar och en större roll, men också ett stort utrymme att skapa och styra din vardag.

För att du skall utvecklas kommer dina arbetsuppgifter att utgöras dels av redovisning och bokslutsarbete, dels revision av företag.

Revisionsarbetet innebär att du har ett tätt samarbete med en av LR Revisions auktoriserade revisorer, men självständigt gör stora delar av revisionen i enlighet med gällande lagar och regler. Arbetet sker delvis ute hos kund och du har en konsultativ roll framför allt gällande aktiebolag. Då varje bolag har olika behov anpassar du arbetet så att varje kund får det ekonomiska stöd som den är i behov av.

LR Revision fokuserar just nu på förändringsarbete i och med den digitalisering som sker i branschen. Företagets ambition är att ligga i framkant med nya program och teknik, t.ex. inom skanning och digital kvittohantering. Du har därför möjlighet att delta i utvecklingsarbete där tid avsätts i tjänsten för att identifiera nya och effektiva arbetssätt.

Placeringsort: Vingåker

Din profil
Vi söker dig som har relevant utbildningsbakgrund samt erfarenhet av att arbeta med revision och redovisning och som vill utvecklas vidare inom området. Kanske vill du på sikt bli auktoriserad revisor? För att vara framgångsrik i rollen krävs det att du är van att arbeta kundorienterat – gärna mot flera bolag - och att du känner dig trygg i bokslutsarbetet.

Som person är du social och serviceinriktad och kan hantera många uppdrag samtidigt. Du trivs med att ta eget ansvar för din planering och dina arbetsuppgifter. Vi värdesätter att du är förtroendeingivande, kommunikativ och affärsmässig i din framtoning.

B-körkort krävs för tjänsten då en del av arbetet sker ute hos kund.

Övrig information
Din ansökan märkt med ”Revisorsassistent” skickas via e-post till vingaker@lr-revision.se. Sista ansökningsdag är 18 oktober 2017. Välkommen med din ansökan!

Om kundföretaget
LR Revision & Redovisning Örebro/Vingåker AB är lokalt ägt och har i dagsläget 23 anställda. Verksamheten är förlagd till Vingåker, Katrineholm och Örebro. Vi arbetar med revision, redovisning, skattefrågor, bolagsrätt, bostadsrättsföreningar och annan affärsanknuten rådgivning. Våra kunder är i första hand små och medelstora företag. Du kan läsa mer om oss på vår hemsida www.lr-revision.se

Kontaktperson(er)

Ingela Klingvall

Typ av tjänst

Revisorsassistent

Uppdragsgivare

LR Revision & Redovisning

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Sista ansökningsdag

2017-10-18

SÖK TJÄNSTEN

Vårt uppdrag
Nu förstärker Cambrex sin produktionsavdelning med en driven Processingenjör.

Cambrex erbjuder dig ett omväxlande och utmanande arbete där du omges av engagerade och kompetenta kollegor. Processingenjörsrollen ger dig en bred bas med goda utvecklingsmöjligheter i rollen och inom företaget. Här finns en spännande utmaning för dig som vill arbeta i en verksamhet som bidrar till att förbättra livet för många människor!

Arbetsuppgifter
Cambrex Karlskoga tillverkar produkter från gramskala i sitt forskningslaboratorium, via pilotanläggning till fullskalig multi-ton produktion i någon av företagets 12 anläggningar.

Som Processingenjör är ditt huvudsakliga uppdrag att ta fram underlag och stötta fabrikerna för en säker och effektiv tillverkning. Du ansvarar för att tillverkningsprocessen optimeras med avseende på ekonomi och robusthet. Utifrån process- och metodbeskrivningar tar du fram instruktioner och tillverkningsdokument som behövs inför och under tillverkning i fabrik. Du följer produkterna genom tillverkningen, ofta på plats i fabriken, och utreder löpande produkt- och processrelaterade frågor. I den här rollen rapporterar du till ansvarig Produktionschef för ett av företagets tre produktions-områden.

I arbetsuppgifterna ingår även att:
• Förbereda och genomföra säkerhetsgranskningar
• Förbereda och utvärdera processändringar
• Driva kontinuerliga processförbättringar
• Stödja fabrikspersonalen i processrelaterade frågor
• Definiera krav på utrustning och processlinor för nya/ändrade processer
• Definiera kvalitativa och säkra arbetsmetoder inom produktionsprocesserna
• Driva och genomföra kvalificeringar och valideringar

I närtid finns ett antal spännande projekt kring flera av produktionslinjerna, där du i rollen som Processingenjör kommer att vara en naturlig och central deltagare. Eftersom produkterna ändras över tid finns det naturliga utvecklingsmöjligheter i rollen där du kan få engagera dig och spetsa din kompetens i arbetet med både reguljära- och eventuella utvecklingsprodukter.

Arbetet som Processingenjör innebär att du ställs inför komplexa frågeställningar som kräver kreativ och strukturerad problemlösning. I dessa frågeställningar samarbetar du t ex med kollegor i fabrikerna, labb (FoU), Inköp/Logistik, Kvalitet och Marknad.

Eftersom tillverkning sker i fabriker med skiftgående personal, kan beredskapstjänstgöring komma att ingå i tjänsten.

Din profil
Vi söker dig som har en teknisk bakgrund, gärna en civilingenjörs-alternativt högskoleingenjörsexamen, med inriktning kemiteknik. Vi tror att du antingen är nyexaminerad ingenjör eller en person med några års erfarenhet från liknande arbete som vill ha möjlighet till vidareutveckling i karriären. Har du erfarenhet från processindustri och tillverkning enligt standarder är det meriterande.

Eftersom arbetet sker kampanjvis eller i projektform ställs stora krav på att du kan arbeta effektivt tillsammans med andra för att uppnå resultat. Det innebär det att du är kommunikativ med god förmåga att skapa helhetsperspektiv i ditt arbete. Arbetet som oftast är under tidspress, ställer krav på att du kan hantera stora mängder information på hög komplexitetsnivå. Du ska även ha förmågan att omsätta dina kunskaper till en sammanhängande och logisk dokumentation.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Hos Cambrex har du möjlighet att påverka dina arbetsuppgifter då fler av företagets processingenjörer agerar ledare för projekt eller specialister. Det är din ambitionsnivå som sätter gränsen. Cambrex kommer att erbjuda dig möjligheter till vidareutveckling i form av utbildning men även andra insatser beroende på dina behov och dina egna ambitioner.

Övrig information
Denna rekrytering sker i samarbete med Nercia Bemanning. Urval sker löpande så registrera din ansökan snarast, dock senast 17 oktober 2017.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Ingela Klingvall, tel. 076- 317 34 20. Välkommen med din ansökan!

Om kundföretaget
Cambrex Karlskoga är ett dynamiskt företag i en expansiv fas. Vi arbetar med avancerad organisk kemi och utvecklar processer samt levererar produkter till läkemedelsföretag. I våra anläggningar i Karlskoga tillverkar vi framförallt aktiva läkemedelssubstanser och läkemedelsintermediat. Vi har 420 anställda och tillhör den globala Cambrexkoncernen som är aktiv inom innovativ kemi.

Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Bemanningsföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

Kontaktperson(er)

Ingela Klingvall
076-317 34 20

Typ av tjänst

Processingenjör

Uppdragsgivare

Cambrex

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Sista ansökningsdag

2017-10-17

SÖK TJÄNSTEN