Hitta ditt nya jobb här

Här hittar du de lediga jobb vi har just nu. Ta första steget mot ett nytt jobb med nya utmaningar. Ansök redan idag! Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

Lediga tjänster

Här hittar du de lediga tjänster vi har just nu. Välkommen med din ansökan!

Lediga tjänster

Vårt uppdrag
Nu rekryterar vi operativ verksamhetschef till expansiva MoveTech i Örebro. Här får du vara en del av ett innovativt team med stort fokus på hållbarhet.
MoveTech erbjuder ledande industrier smarta lösningar inom säker och effektiv arbetsmiljö.

Vill du arbeta i en framtidsbransch, trivs i en miljö med snabba beslut och vill leda bolagets fortsatta tillväxtresa? Sök rollen idag!

Arbetsuppgifter
Som operativ verksamhetschef har du det övergripande ansvaret att driva bolagets tillväxtresa framåt. Du förväntas utveckla proaktiva arbetssätt och på ett kundinriktat sätt säkerställa att MoveTech hjälpar sina kunder att lyckas. Vidare ansvarar du för att goda idéer och aktiviteter genomförs och följs upp.

Tonvikten i ditt uppdrag läggs på ledarskap där du är närmsta chef till 8 kollegor med expertis inom olika områden. Där till har du stort fokus på sälj och fortsatt utveckling av bolaget.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Ledarskap och personalansvar
• Sätta struktur för KPI:er samt ansvara för uppföljning och mål
• Försäljningsaktiviteter och kundmöten

Din profil
Vi söker dig med erfarenhet från ledande roller i ett tillväxtföretag som gjort förändringsresan. Du har erfarenhet av att leda arbetet mot att öka omsättningen i samarbete med många leverantörer.

Därtill ser vi att du har kunskaper inom logistik, e-handel samt utveckling av KPI:er. Har du erfarenhet från återvinningsbranschen eller distanshandel är det meriterande.

Personliga egenskaper

Vi söker en stabil och trygg person som kan arbeta både operativt och strategiskt. Du har en förmåga att få med dig människor omkring dig och att få medarbetare att växa i sina roller.

Försäljning ligger dig nära tillhands. Du är professionell och strukturerad i genomförandet av aktiviteter och uppföljning. Som person är du driven, teamorienterad och vi ser gärna att du har ett genuint intresse för hållbarhet.

Övrig information
Rekrytering sker i samarbete med Nercia. Urval sker löpande så registrera din ansökan snarast, dock senast 6 november 2021.

Vid frågor är du välkommen att kontakta Nercia, Niclas Thored, tel 073-966 84 06.

Välkommen med din ansökan!

Om kundföretaget
Med hjärtat i centrala Örebro utrustar MoveTech Sveriges ledande företag till en säker och effektiv arbetsmiljö, med stort fokus på hållbarhet. Sedan 1997 har vi utvecklat transport- och materialhantering som förenklat vardagen hos Sandvik, Scania, SKF, och Volvo. Förutom att erbjuda nya lösningar, hjälper vi våra kunder att återbruka väl fungerande utrustning - så att den kan få nytt liv någon annanstans. Det är vad vi stolt kallar Svin(n)smart!

Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Bemanningsföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen

Kontaktperson(er)

Niclas Thored

niclas@nercia.se

Typ av tjänst

Operativ verksamhetschef

Uppdragsgivare

Move Tech World Wide AB

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Sista ansökningsdag

2021-11-06

SÖK TJÄNSTEN

Vårt uppdrag
Vi söker för kunds räkning en erfaren och driven truckförare som är van med komplex truckkörning. Företaget du kommer till är i en expansiv fas där framtiden ser ljus ut!

Arbetsuppgifter
Du kommer i rollen som truckförare arbeta brett med huvudfokus på interna transporter av material. Tillsammans med övriga kollegor har ni en nära kontakt med produktion och logistik för att få ett optimerat materialflöde. Utöver den dagliga materialhanteringen kommer du även arbeta med lossning och lastning av lastbilar.

Då kunden strävar efter flexibilitet mellan avdelningarna kan arbetsuppgifter så som att jobba som operatör förekomma. Du kommer använda dig av motvikstruck (15 ton)

Din profil
Rollen i sig innebär många olika kontaktytor så det kräver god kommunikationsförmåga och ett lösningsorienterat arbetssätt. Vi söker dig som trivs med att samarbeta ihop med andra.

För att passa in i företaget ser vi att du har ett prestigelöst förhållningssätt, är ordningsam och strukturerad. Du gillar att arbeta i högt tempo med mycket eget ansvar. För att bibehålla den goda trivseln i företaget ser vi att du bidrar med en stor portion energi, glädje och skratt.

Du som söker har:
- Truckkort: B1, C1 och-eller C2 är meriterande
- Erfarenhet från truckkörning av motvikstruck eller hjullastare utomhus är starkt meriterande.

Övrig information
Tillträde: snarast möjligt enligt överenskommelse
Arbetstid: 3-skift
Lön: fast lön enligt kollektivavtal

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag! Anställningen kommer vara hos Nercia där du blir uthyrd som konsult där chanserna är goda till att bli en direktanställning hos kund på sikt.

Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

Som anställd är du vår viktigaste resurs och du skall känna dig trygg i din anställning. Vi lägger stor vikt vid att skapa en god relation mellan medarbetare för att skapa en god stämning och arbetsklimat. Därför erbjuder vi friskvårdsbidrag, sociala aktiviteter, tillgång till kompetensutveckling och anställning på kollektivavtal.

Typ av tjänst

Truckförare

Uppdragsgivare

Nercia Bemanning

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Visstidsanställning

Sista ansökningsdag

2021-10-31

SÖK TJÄNSTEN

Vårt uppdrag
Vi på Nercia brinner för att människor utvecklas! Vill du i rollen som yrkeslärare skapa förutsättningar för kursdeltagaren att nå sina drömmar om ett jobb som Kyl- och värmepumpsmontör? Då är det här rätt roll för dig.

Nercia är ett väletablerat företag och en stabil arbetsgivare med stark framåtanda. Vi på Nercia är stolta över det värde våra insatser bidrar med i samhället och för våra kunder och nu söker vi dig som vill bli vår nästa kollega!

Som anställd på Nercia möts man av bra sammanhållning, en familjär känsla och glada kollegor. Hos oss är alla jämlika och här finns en vi-känsla där vi bryr oss om varandra. Nercia värdesätter sina anställda högt och erbjuder ett brett utbud av förmåner som exempelvis kompetensutveckling genom fri tillgång till hela Nercias utbildningsutbud, personalbonus, frihet under ansvar, friskvårdsbidrag, sociala aktiviteter och mycket mer.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter är att undervisa våra kursdeltagare både genom individuell handledning och undervisning inför grupp. Du förväntas handleda deltagarna och bistå med teknisk kompetens för att möjliggöra att var och en skall klara av sina studieplaner och erhålla godkänt kursintyg alt. betyg och till slut sina yrkesmål. Som yrkeslärare ansvarar du också för att sätta betyg. Se våra olika yrkesinriktningar på www.nercia.se

Du planerar och bedriver undervisningen enligt angivna riktlinjer tillsammans med övriga kollegor i teamet. Tillsammans arbetar ni för verksamhetens löpande utveckling i syfte att utbildningens kvalité ständigt ökar.

Din profil
Vi söker dig som:
- Innehar F-gascertifikat kategori I
- Har minst 2 års branscherfarenhet inom senaste 10-årsperioden
- Har erfarenhet av att undervisa vuxna och/eller "unga vuxna (16-25 år)

För att lyckas i rollen är du social, gillar människor och förstår dess olikheter samt gillar att arbeta i grupp. Då undervisningen sker både individuellt samt i grupp, värderas din pedagogiska förmåga högt.

Meriterande är om du:
- Är av INCERT godkänd examinator
- Är behörig yrkeslärare

Övrig information
Lön: fast lön
Arbetstid: dagtid
Omfattning: Heltid

Om Nercia
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 31 oktober 2021. Frågor om tjänsten besvaras av Anders Hällmark 076-805 94 06.

Nercia är ett privatägt företag och har funnits på marknaden sedan 1986. I dag finns vi på 11 orter i Sverige och våra kunder finns nästan över hela landet. I vår värdegrund är relation vårt främsta ledord. En god relation är utgångspunkten i alla våra tjänster. Genom vårt breda utbud av tjänster är vi en komplett partner för personal och kompetensutveckling. Läs gärna mer på www.nercia.se

Kontaktperson(er)

Niclas Thored

Typ av tjänst

Yrkeslärare Kyl- och värmepumpsmontör

Uppdragsgivare

Nercia utbildning

Anställningsomfattning

Deltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Sista ansökningsdag

2021-10-30

SÖK TJÄNSTEN

Vårt uppdrag
Maskinringen i Örebro söker en administratör. Här kommer du jobba med företagets administration med inslag av ekonomiarbete. Du kommer vara den som finns tillgänglig på kontoret, håller i många ärenden och har många kontakter. Är du sugen på en varierande roll och att ha roligt på jobbet? Ansök redan idag!

Arbetsuppgifter
Din roll kommer vara som administratör med inslag av ekonomiskt arbete. Du kommer framför allt jobba med:
• Fakturering
• Svarar i telefon
• Orderregistrering
• Upprätthålla ISO system
• Uppdatera hemsida
• Arkivering
• Ha koll på när avtal går ut
• Allmänn registrering i olika system

Din profil
Vi söker dig som tycker om att arbeta administrativ. Det är av stor vikt at du är anpassningsbar, stresstålig och noggrann. Du behöver vara strukturerad, serviceinriktad ödmjuk och har lätt för att skapa förtroende.
Du har erfarenhet av att arbeta administrativt och är van vid att använda dator och telefon i arbetet. För att fungera bra och trivas i rollen behöver du ha en utpräglad samarbetsförmåga och servicekänsla, vilket innebär att du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Som person är du trygg i dig själv och ser positivt på att växla och prioritera arbetsuppgifter.

Om kundföretaget
Maskinringen (MR) Örebro startade verksamheten 1991. Vår verksamhet finns
inom på tre områden Entreprenad, Bemanning samt Jord & Skog. Genom
våra medlemmar erbjuder vi en bred kompetens och ett brett utbud av maskiner
och tjänster för olika typer av uppdrag.
Våra kunder finns inom både offentlig och privat verksamhet.
Dessa är bl a kommuner, regioner, fastighetsägare, vägsamfälligheter samt
olika privata företag.
MR Örebro ägs av 273 stycken företagare i Örebro Län. (2021)
Genom sitt delägarskap får medlemmarna uppdrag genom MR Örebro.
Verksamheten sköts administrativt av två verksamhetsledare.

Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

Som anställd är du vår viktigaste resurs och du skall känna dig trygg i din anställning. Vi lägger stor vikt vid att skapa en god relation mellan medarbetare för att skapa en god stämning och arbetsklimat. Därför erbjuder vi friskvårdsbidrag, sociala aktiviteter, tillgång till kompetensutveckling och anställning på kollektivavtal.

Kontaktperson(er)

Niclas Thored

niclas@nercia.se

Typ av tjänst

Administratör

Uppdragsgivare

Maskinringen i Örebro län, ekonomisk förening

Anställningsomfattning

Deltid

Anställningsform

Visstidsanställning

Sista ansökningsdag

2021-11-06

SÖK TJÄNSTEN

Vårt uppdrag
Har du ett brinnande intresse för kemi och vill ha förmånen att arbeta samtidigt som ditt arbete bidrar till en grönare planet. Då är detta rollen för dig!

Arbetsuppgifter
Stena Recycling förstärker nu sin organisation med ytterligare en kemist med inriktning mot farligt avfall.

Stena Recycling tar hand om och utvecklar sina kunders avfallshantering. Som kemist inom företagets sorteringsverksamhet arbetar du med praktisk kemi, det vill säga avfallshantering och sortering av kemiska produkter.

Dina arbetsuppgifter består bland annat av att klassificera, sortera och märka farligt avfall som exempelvis syror, färg och laboratoriekemikalier. Du säkerställer att hantering och transporter sker enligt gällande ADR. Du kommer att vara ute på kundbesök där du sorterar och färdigställer det farliga avfallet för transport tillbaka till Stena Recyclings anläggning eller till andra mottagningsanläggningar.

Arbetsuppgifterna bygger på ett nära samarbete med Stena Recyclings mottagningspersonal och innefattar en mängd kontakter både externt och internt. Kundkontakterna innebär till stor del rådgivning kring farligt avfall. Arbetet sker både inomhus och utomhus och är ibland fysiskt krävande.

Din profil
Vi söker dig som har naturvetenskaplig gymnasieutbildning alternativt annan utbildning inriktad mot kemi, samt god allmänkunskap och intresse för kemi. Vi ser gärna att du har några års praktisk erfarenhet av arbete med farligt avfall och ADR eller inom kemiområdet. För denna tjänst är det ett krav att du har B-körkort och har du även truckkort (B1, Motviktstruck) ses det som meriterande.

Vi lägger stor vikt vid att du är ordningsam, självgående och flexibel samt att du tar egna initiativ i ditt arbete. Vidare är du förtroendeingivande och har lätt för att skapa bra relationer med såväl arbetskamrater som kunder. För att vara framgångsrik i denna tjänst är det viktigt att du har ett högt säkerhetstänk och att du trivs med att arbeta i en dynamisk miljö präglad av ett högt tempo.

Övrig information
Arbetstid: dagtid
Lön: fast lön
Tillträde: snarast enligt överenskommelse

Tjänsten innebär att du initialt kommer att vara anställd som konsult hos Nercia bemanning men arbetet sker på heltid ute hos vår kund. Tanken är sedan att du efter 6 månader går över till anställning hos Stena Recycling.

Om kundföretaget
Stena Recycling är Sveriges ledande återvinningsbolag där vi arbetar med och utvecklar cirkulära återvinningslösningar inom alla typer av verksamheter. Vi är ca 1600 medarbetare på 90 anläggningar runt om i Sverige. För oss är en trygg arbetsplats viktigt och vi sätter alltid säkerheten först. Vi är ett bolag som kan erbjuda utveckling i många riktningar och vi uppmuntrar våra medarbetare att prova på olika roller och områden. När våra medarbetare växer, växer vi som företag. På vår karriärportal https://www.stenarecycling.se/karriarportal kan du läsa mer om några av våra medarbetare och du kan också följa vår vardag på Instagram @lifeatstenarecycling.

Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

Som anställd är du vår viktigaste resurs och du skall känna dig trygg i din anställning. Vi lägger stor vikt vid att skapa en god relation mellan medarbetare för att skapa en god stämning och arbetsklimat. Därför erbjuder vi friskvårdsbidrag, sociala aktiviteter, tillgång till kompetensutveckling och anställning på kollektivavtal.

Typ av tjänst

Kemist

Uppdragsgivare

Stena Recycling

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Visstidsanställning

Sista ansökningsdag

2021-11-06

SÖK TJÄNSTEN

Vårt uppdrag
Har du erfarenhet av materialplanering och är redo för nästa utmaning? Nu ges möjligheten att följa med på en spännande tillväxtresa hos en av våra kunder i en roll som materialplanerare. Låter det intressant? Läs mer och ansök redan idag.

Arbetsuppgifter
I rollen som materialplanerare kommer arbetet främst bestå av att förse och säkerställa materialförsörjningen till produktion. Detta innebär planering, beställning och leveransbevakning. Du kommer aktivt arbeta tillsammans med företagets leverantörer för att säkerställa flödesoptimering samt ha ett nära samarbete med säljavdelningen. Rollen innefattar hantering av avvikelser och att arbeta proaktivt med förbättringsarbete. Du kommer även arbeta med:

- Orderhantering (orderläggning, flödesanalys, lagerstatus)
- Följa upp prognoser samt följa upp och analysera data
- Utveckla logistiska flöden

Din profil
Vi söker dig med erfarenhet av materialplanering och Supplier Relations Management och/eller utbildning inom Supply Chain Management.

Du har en god datavana, är bekväm med Office 365 och vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i ERP-system. Kunskap i programmet Pyramid är meriterande. Flytande kunskaper i svenska och engelska är ett krav för tjänsten.

För att lyckas i rollen som materialplanerare besitter du en god planeringsförmåga. Du är proaktiv och noggrann i uppföljningen av att säkerställa rätt information vad gäller leveranser och förseningar. Vidare är du driven som person och räds inte för att ha en kravställande roll och ett nära samarbete med både leverantörer och interna intressenter. Du har också ett öga för effektiviserings- och förbättringsarbete.

Övrig information
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse

Denna rekrytering sker i samarbete med Nercia. Urval görs löpande så registrera din ansökan snarast. Anställningen är tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Fredrika Kloth, tel. 076-805 91 40. Välkommen med din ansökan!

Om kundföretaget
Apodos är Apotekets tjänst för dosförpackade läkemedel vilket år 2017 blev ett fristående affärsområde inom Apoteket. Organisationen omfattar tre områden; produktutveckling, produktionsanläggning samt kundservice/orderberedning. Som Apodoskund får användaren sina läkemedel maskinellt dispenserade för en period vilket ökar patientsäkerheten, ger smidigare läkemedelshantering samt frigör tid och spar pengar för vården.

Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

Kontaktperson(er)

Fredrika Kloth
+46 76 805 91 40

Typ av tjänst

Materialplanerare

Uppdragsgivare

Apoteket Apodos

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Sista ansökningsdag

2021-10-30

SÖK TJÄNSTEN

Vårt uppdrag
Vill du bli del av en härlig gemenskap där din insats spelar en viktig roll? Nu söker vi produktionsmedarbetare till Apoteket och deras tjänst Apodos. Tjänsten passar dig som drivs av att arbeta mot uppsatta mål i en självständig roll. Läs mer och ansök nedan!

Arbetsuppgifter
Som produktionsmedarbetare på Apodos har du en central roll i produktionen med ett stort ansvar. Dina arbetsuppgifter kommer vara att arbeta som maskinoperatör med ansvar för övervakning, kontroll och påfyllning av material. Vidare kommer du att arbeta med manuellt in- och utplock ur lager samt packning av försändelser ut till kund.

Din profil
För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha fullständig gymnasieexamen. Erfarenhet av arbete i produktion är meriterande men inget krav.

För att lyckas i rollen som produktionsmedarbetare trivs du med att arbeta mot uppsatta mål i ett högt tempo. I rollen ställs krav på att hålla en god kvalité, du är därför noggrann och ordningsam som person. Då det löpande sker förändringar i produktion har du lätt för att samarbeta och kommunicera samt besitter goda kunskaper i det svenska språket. Du är mån om att tillsammans med dina kollegor skapa ett bra resultat och upprätthålla ett trivsamt arbetsklimat.

Övrig information
Tillträde: omgående
Arbetstid: tvåskift med arbetstider 07.00-15.30 samt 09.30-18.00. Då arbetstiderna kan komma att förändras framöver behöver du vara öppen för att arbeta kväll.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med goda möjligheter till övertag av kunden.

Om kundföretaget
Apodos är Apotekets tjänst för dosförpackade läkemedel vilket år 2017 blev ett fristående affärsområde inom Apoteket. Apodos ökar patientsäkerheten, ger smidigare läkemedelshantering samt frigör tid och spar pengar för vården. Tjänsten innebär att användaren får sina läkemedel maskinellt dispenserade för en period. Apodos organisation omfattar tre områden; produktutveckling, produktionsanläggning samt kundservice/orderberedning.

Om Nercia
Som anställd är du vår viktigaste resurs och du skall känna dig trygg i din anställning. Vi lägger stor vikt vid att skapa en god relation mellan medarbetare för att skapa en god stämning och ett gott arbetsklimat. Därför erbjuder vi friskvårdsbidrag, rabatter på träningsanläggningar, sociala aktiviteter, tillgång till kompetensutveckling och anställning på kollektivavtal.

Kontaktperson(er)

Fredrika Kloth

Typ av tjänst

Maskinoperatör

Uppdragsgivare

Apoteket Apodos

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Visstidsanställning

Sista ansökningsdag

2021-11-12

SÖK TJÄNSTEN

Vårt uppdrag
Nu rekryterar vi en Production Supervisor till Hasselfors Garden, med placering vid företagets fabrik i Mosås.

Här finns möjligheten till en roll i ett stabilt företag och en organisation där det finns gott om kompetenta och erfarna kollegor. Hasselfors Garden har en företagskultur som präglas av prestigelöshet och en trevlig atmosfär. Låter det intressant? Läs mer och ansök redan idag!

Arbetsuppgifter
I rollen som Production Supervisor är du en av 3 personer som leder sina egna team. Du kommer ansvara för dagtidsteamet när det kommer till daglig styrning, schemaläggning och resursplanering. Som ett stöd till produktionsorganisationen arbetar du tillsammans med övriga chefer mot uppsatta KPI:er. Tillsammans arbetar ni för att produktionen håller en hög effektivitet och kvalité.

I denna roll har du även ansvar för fastigheten vad gäller maskinpark, brandsäkerhet och arbetsmiljö. Du kommer arbeta med tillstånd och säkerställa så att anläggningen följer de rutiner som är kopplade till myndighetskrav, leverantörsöverenskommelser etc.

Exempel på externa kontaktytor är leverantörer av råvaror och serviceföretag. Dessa kontakter är väldigt viktiga för att anläggningen skall kunna vara i full drift.
Kontaktytorna internt är många eftersom du sitter i en central roll mellan marknad, inköp och produktion.

Du rapporterar till Site Manager på fabriken i Mosås.

Din profil
Vi söker dig som har en bakgrund inom produktion eller logistik. Har du erfarenhet från Lean, 5S eller likvärdiga metoder ses det som meriterande.

Vi tror att du är en relationsskapande och prestigelös person som brinner för ledarskap. Du ser värdet av att arbeta nära organisationen för att snabbt kunna fatta beslut. Du har en förmåga att arbeta strukturerat och löpande kunna omprioritera och resursplanera där insatserna ger mest effekt.

Du är intresserad av att åstadkomma förbättringar som medför kvalitetshöjning av teamets arbete och du ser teamet som en tillgång för att hitta lösningar. Du drivs av teamets gemensamma mål för att bidra till hela företagets framgång.

Övrig information
Arbetstid: dagtid
Tillträde: snarast enligt överenskommelse

Denna rekrytering sker i samarbete med Nercia. Urval sker löpande så registrera din ansökan snarast, dock senast 27 oktober.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Rickard Algotsson, tel. 072-717 90 50. Välkommen med din ansökan!

Om kundföretaget
Hasselfors Garden AB är en del av Kekkilä-BVB, Europas ledande aktör inom torv, gödsel och täckmaterial. I Norden är Kekkilä-BVB marknadsledande med kända varumärken som Kekkilä Garden och Hasselfors Garden. I Västeuropa syns varumärkena Jardino och Veenbaas och för yrkesodlare tillverkas och marknadsförs produkter med varumärkena BVB Substrates och Kekkilä Professional.

Hela vår koncern genomsyras av våra fyra värderingar: Fokus på kundframgång, Mod att förnyas, Lyckas tillsammans och Förtroende genom respekt. Vi värnar om värderingarna och låter de vägleda oss i vårt dagliga arbete.

Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

Typ av tjänst

Production Supervisor

Uppdragsgivare

Hasselfors Garden

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Visstidsanställning

Sista ansökningsdag

2021-10-27

SÖK TJÄNSTEN

Vårt uppdrag
Till Gnutti Carlo Sweden i Kungsör söker vi nu en Operational Excellence Manager som brinner för att leda förbättringsprojekt och att arbeta för att uppnå nya möjligheter och mål.

Här får du möjlighet att dedikerat driva kontinuerliga förbättringar och leda arbetet inom Six Sigma och LEAN. Tjänsten erbjuder stort ansvar och spännande utmaningar på företagets fabrik i Kungsör.

Arbetsuppgifter
Som Operational Excellence Manager ansvarar du för att driva förbättringsprojekt i syfte att reducera kostnader samt öka effektivitet och kvalitet. I rollen har man många olika kontaktytor så som fabrikschef, CFO, VSM, Underhåll, Teknik, Logistik och Kvalitet. Därtill arbetar man nära medarbetare i produktion och har daglig närvaro där det händer.

Exempel på arbetsuppgifter:
* Initiera, leda och driva förbättringsprojekt
* Leda och fortsätta att utveckla LEAN-arbetet i företaget
* Leda och utbilda tvärfunktionella team att genomföra rotorsaksanalyser, prioritera och lösa problem.
*Utbilda medarbetare inom LEAN samt hålla i workshops i olika LEAN-verktyg så som 5S, AM, PM, Kaizen med flera.

Din profil
Vi tror att du har högskoleutbildning inom maskinteknik, kvalitet, produktion eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Eller så har du några års erfarenhet från tillverkande industri med vana att leda tvärfunktionella förbättringsprojekt.

Krav för tjänsten:

• Några års erfarenhet av praktiskt arbete inom Six Sigma och LEAN
• Erfarenhet av att utbilda/hålla i workshops inom Six Sigma
• God kunskap i Officeprogrammen, bl.a. Excel, Word och Power Point
• God vana att arbeta med KPI:er som verktyg och beslutsunderlag
• Goda kunskaper i Engelska

Meriterande är tidigare erfarenhet av att arbeta i tvärfunktionella Kaizen- och DMAIC- projekt. Meriterande är också kunskaper inom ekonomi och finansiell styrning.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig med starkt driv och som brinner för att arbeta med kontinuerliga förbättringar. Du har en förmåga att få med dig människor och bygga starka team för att tillsammans arbeta mot uppsatta mål.

Då arbetet innefattar många olika kontaktytor krävs det att du har god kommunikativ förmåga och är duktig på att samarbeta med andra. Arbetsuppgifterna kommer vara varierande varför du också behöver kunna arbeta självständigt och bringa enkelhet i komplexitet.

Arbetet utgår från Gnutti Carlo Swedens fabrik i Kungsör men innefattar också resor till andra fabriker i Sverige.

Övrig information
Denna rekrytering sker i samarbete med Nercia. Urval sker löpande så registrera din ansökan snarast, dock senast 31 oktober 2021. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Nercias rekryteringskonsult: Ingela Klingvall, tel. 076-317 34 20.

Välkommen med din ansökan!

Om kundföretaget
Gnutti Carlo Sweden AB är en internationell verkstadskoncern med starka marknadspositioner inom valda segment av den globala kommersiella fordonsindustrin. Gnutti Carlo Sweden AB utvecklar och tillverkar komplexa precisionskomponenter och delsystem för motor och kraftöverföring. Företaget ingår i den italienska koncernen Gnutti Carlo S.p.A, ett världsomspännande företag, som förutom i Italien och Sverige har verksamheter i Kanada, USA, England, Indien och Kina. Fabriker i Sverige finns i Alvesta och Kungsör med totalt ca 550 medarbetare och en omsättning på över 100 miljoner euro. Sedan 2015 ingår även aluminiumpressgjuteriet Ljunghjäll AB i Gnutti Carlo Group.

Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Bemanningsföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

Kontaktperson(er)

Ingela Klingvall

Typ av tjänst

Lean-specialist

Uppdragsgivare

Gnutti Carlo Sweden AB

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Sista ansökningsdag

2021-10-31

SÖK TJÄNSTEN

Vårt uppdrag
Nu förstärker OBK sitt team med en Arbetsledare inom området mark och betong, där ambitionen är att du med tiden ska växa in i en tjänst som Platschef. Om du redan idag arbetar som Platschef är du också välkommen att söka eftersom OBK inom närmaste tiden kommer att behöva ytterligare en Platschef i sitt arbetslag.

Hos OBK finns gedigen erfarenhet av många olika typer av uppdrag, vilket medför bredd och variation i projekten. Företaget präglas av korta beslutsvägar samt fokus på att skapa trivsel och sammanhållning, bl.a. genom att erbjuda olika typer av aktiviteter för personalen. Vill du bli en del av ett trevligt gäng med stark lagkänsla så kan detta vara en fantastisk möjlighet!

Arbetsuppgifter
Rollen som Arbetsledare erbjuder ett brett och variationsrikt arbete där du får ta stort eget ansvar.
Din uppgift blir att driva projekt inom mark och betong från start till mål, vilket innebär att du får en viktig roll där du stöttar Platschefen i att leda, styra och planera olika parallella projekt.

Här får du ett stimulerande arbete med stora möjligheter att påverka, utvecklas och växa.
Uppgifterna består av:

• Planera och driva projekt inom mark och betong, från order till slutförande
• Planering av den dagliga verksamheten i produktionen
• Planera resurser i projekten, samordna såväl underentreprenörer som egen personal
• Bistå i arbetet med tidplaner
• Inköp av material
• Delta i arbetet med att upprätta och avrapportera projektprognoser
• Ritningsläsning
• Kontakt med beställare

I denna roll har du många kontaktytor både internt och externt och projekten är varierande i storlek och komplexitet.

Din profil
Vi söker dig som har 2-3 års erfarenhet inom byggbranschen, gärna kompletterat med en
byggnadsingenjörsutbildning eller annan relevant yrkesutbildning. Vi tror att du är intresserad av att arbeta inom området mark och betong samt att du har ett intresse för att lära mer om de ekonomirelaterade delarna i projekten.

Du är en person som trivs i en roll med eget ansvar och som har ett stort driv. Du har god IT-vana och kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift. Körkort klass B är ett krav då det förekommer resor i tjänsten.

Du bidrar till gruppen och är lyhörd och kommunikativ i din roll gentemot kollegor och kunder. Vidare är du en noggrann person som besitter förmåga att hantera ett högt tempo med många parallella arbetsuppgifter. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper då det viktigaste är att hitta rätt person som vill utvecklas tillsammans med OBK.

Om du vill ha en ny utmaning i karriären och känner att detta stämmer in på dig, tveka inte att skicka in en ansökan redan idag.

Övrig information
Denna rekrytering sker i samarbete med Nercia bemanning. Urval sker löpande så registrera din ansökan snarast.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Ingela Klingvall, tel. 076-317 34 20. Välkommen med din ansökan!

Om kundföretaget
OBK utför alla typer av entreprenader inom bygg, anläggning och industri. Vårt arbete kännetecknas av bred erfarenhet, hög kompetens och ett starkt kundfokus i alla uppdrag. Vi har stor förståelse för kundens behov och krav, vi anpassar därför våra projekt därefter. Vårt huvudfokus är kundnöjdhet och kvalité. OBK har idag ca 90 anställda och har huvudkontor i Örebro.

Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

Kontaktperson(er)

Ingela Klingvall
+46 76 317 34 20

Typ av tjänst

Arbetsledare

Uppdragsgivare

OBK Sverige AB

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Sista ansökningsdag

2021-10-29

SÖK TJÄNSTEN

Vårt uppdrag
Ricoh IT Partner söker nu en Account Manager som kommer ha ett helhetsansvar för försäljningsprocesserna. Vi söker dig som älskar kundmöten och har tidigare erfarenhet av B2B försäljning. Här erbjuds du ett spännande försäljningsjobb med bred produktportfölj på ett företag som värdesätter sammanhållning, snabba beslutsvägar och att ha roligt på jobbet.

Arbetsuppgifter
Som Account Manager på Ricoh har du ett helhetsansvar för affären och driver den framåt från början till slut. Delar som ingår är bland annat kundprospektering, nykundsbearbetning, mötesbokning, offert och avtalsskrivning. Du ansvarar även för uppföljningar och att upprätthålla kontakten med befintliga kunder. Som Account Manager är det viktigt att du är lyhörd och uppmärksam på kundens behov.

Ricoh har en bred försäljningsportfölj då företaget har fyra affärsområden; IT, copy, telefoni och audiovideo. Du behöver vara kreativ och använda dig av flera olika kanaler för att nå kunderna samt delta i affärsnätverk, partnerträffar och andra event.

Teamet består idag av 5 säljare och en gruppchef där samtliga har gedigen erfarenhet av försäljning. Dina kontaktytor kommer bland annat bestå av kunder, leverantörer samt interna kontakter med berörd avdelning och med Ricoh Sverige.

Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av B2B försäljning. Du bör ha ett stort nätverk och har du tidigare jobbat med försäljning inom IT-branschen ser vi det som mycket meriterande för tjänsten. Oavsett bör du ha ett stort intresse för IT och grundläggande teknisk förståelse. Har du en utbildning inom försäljning ser vi det som meriterande men du kan också ha jobbat dig till motsvarande erfarenhet. B-körkort samt flytande kunskaper i svenska och engelska är ett krav för tjänsten.

Vi tror att du är en engagerad person med stark inre drivkraft som gillar utmaningar. Du älskar kundmöten och är lyhörd för kundernas önskemål samt gillar problemlösning. Du är dessutom ansvarstagande och uppskattar att ha ansvar för hela försäljningsprocessen. Då du kommer att jobba tillsammans med andra är det viktigt att du är en lagspelare. Du är nyfiken, prestigelös och har en vilja att lära.

Övrig information
Denna rekrytering sker i samarbete med Nercia. Urval görs löpande så registrera din ansökan snarast, dock senast 31 oktober. Anställningen är tillsvidare med inledande provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänstebil ingår i tjänsten och arbetsresor sker inom Örebro län.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sandra Bäcklund, tel. 076-000 6312. Välkommen med din ansökan!

Om kundföretaget
Ricoh Sverige är en del av ett världsledande företag inom dokumenthantering, IT-Tjänster och Grafiska Produktlösningar. Ricoh IT Partner i Örebro har samarbetsavtal med Ricoh Sverige men har lokala ägare och drivs som ett fristående företag.

Ricoh IT Partner verkar inom Örebro län men har även globala kunder. Företaget består av 4 affärsområden: IT, copy, telefoni och audiovideo. Företaget erbjuder rådgivning och anpassningsbara lösningar för att passa specifika kund- och branschbehov. Ricoh IT Partners mål är att genom ett nära samarbete med kunderna underlätta för affärsprocesser att bli mer lönsamma, produktiva, hållbara och säkra.

Idag är de 33 medarbetare bestående av IT-konsulter, säljare, servicetekniker samt administrativ personal. De är ett trivsamt företag med god sammanhållning och korta beslutsvägar. Förutom årliga resor, gemensamma aktiviteter och teambuilding erbjuds friskvårdsbidrag. Dessutom finns jacuzzi och bastu på kontoret.

Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Bemanningsföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

Kontaktperson(er)

Sandra Bäcklund
+46 76 000 63 12
sandra@nercia.se

Typ av tjänst

Account Manager

Uppdragsgivare

Ricoh IT Partner

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Sista ansökningsdag

2021-10-31

SÖK TJÄNSTEN

Vårt uppdrag
Ricoh IT Partner söker nu en driven och lösningsfokuserad AV-tekniker. Här erbjuds du ett varierande arbete och möjlighet att vara med och utveckla din arbetsroll. Har du ett stort tekniskt intresse samt tidigare erfarenhet av installation av audio/video? Ansök redan nu!

Arbetsuppgifter
I rollen som AV-tekniker på Ricoh IT Partner kommer du att jobba med installation och support av audio/video-utrustning. Du förser kunderna med bland annat skärmar, konferenssystem, högtalarsystem och interaktiva whiteboards.

Ricoh IT Partner värdesätter sina kundrelationer högt och därför är kundmöten en viktig del av jobbet som AV-tekniker. Arbetet sker mestadels självständigt men du kommer även att jobba tillsammans med andra. Du kommer bland annat vara med vid säljmöten för att lyssna in kundens behov och hjälpa till med att se vilka produkter som skulle passa kunden.

Din profil
Vi söker dig som antingen redan arbetar som AV-tekniker idag eller som har ett stort intresse för ljud- och bildlösningar samt relevant teknisk erfarenhet av detta. Du är en förtroendeingivande person och kan förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt. B körkort samt flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav för tjänsten.

Du är en ansvarstagande, självgående och lösningsfokuserad person. Du behöver vara kreativ och kunna lösa situationer som uppstår på plats. Dessutom är du en lagspelare som trivs med att jobba såväl självständigt som tillsammans med andra. Eftersom du jobbar mycket ute hos kunder vill vi att du ser ett gott kundbemötande som en naturlig del av jobbet.

Övrig information
Denna rekrytering sker i samarbete med Nercia. Urval görs löpande så registrera din ansökan snarast, dock senast 31 oktober. Anställningen är tillsvidare med inledande provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetsresor sker inom Örebro län och tjänstebil ingår i tjänsten.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sandra Bäcklund, tel. 076-000 6312. Välkommen med din ansökan!

Om kundföretaget
Ricoh Sverige är en del av ett världsledande företag inom dokumenthantering, IT-Tjänster och Grafiska Produktlösningar. Ricoh IT Partner i Örebro har samarbetsavtal med Ricoh Sverige men har lokala ägare och drivs som ett fristående företag.

Ricoh IT Partner verkar inom Örebro län men har även globala kunder. Företaget består av 4 affärsområden: IT, copy, telefoni och audiovideo. Företaget erbjuder rådgivning och anpassningsbara lösningar för att passa specifika kund- och branschbehov. Ricoh IT Partners mål är att genom ett nära samarbete med kunderna underlätta för affärsprocesser att bli mer lönsamma, produktiva, hållbara och säkra.

Idag är de 33 medarbetare bestående av IT-konsulter, säljare, servicetekniker samt administrativ personal. De är ett trivsamt företag med god sammanhållning och korta beslutsvägar. Förutom årliga resor, gemensamma aktiviteter och teambuilding erbjuds friskvårdsbidrag. Dessutom finns jacuzzi och bastu på kontoret.

Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Bemanningsföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

Kontaktperson(er)

Sandra Bäcklund
+46 76 000 63 12
sandra@nercia.se

Typ av tjänst

AV-tekniker

Uppdragsgivare

Ricoh IT Partner

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Sista ansökningsdag

2021-10-31

SÖK TJÄNSTEN

Vårt uppdrag
Betongfabriken i Rånnesta söker nu två händiga personer som ska jobba som formsnickare. Är du en ansvarstagande och lösningsfokuserad person med god samarbetsförmåga? Sök jobbet nu!

Arbetsuppgifter
Som formsnickare på Betongfabriken kommer du framför allt att bygga formar från grunden till betonggjutning. Förutom att snickra formar kommer du även hjälpa till med armering, gjutning och avformning när det behövs. För att klara av arbetet behöver du kunna följa en enklare konstruktionsritning. Du kommer att jobba självständigt med att bygga formar.

Din profil
Vi söker dig som är en positiv, intresserad och händig person. Om du tidigare har jobbat som snickare eller med prefabtillverkning ser vi det som meriterande för tjänsten. Eftersom jobbet är fysiskt krävande behöver du vara i god kondition för att klara av jobbet. Du behöver dessutom vara kreativ och initiativtagande då mycket av jobbet sker utan föreskrivna instruktioner. God svenska i tal och skrift är ett krav för tjänsten. Om du har truck- och traverskort ser vi det som meriterande men det är inget krav.

Krav för tjänsten:
- Du är en händig person
- God fysisk kondition
- Svenska i tal och skrift

Meriterande:
- Tidigare jobb som snickare
- Truck- och traverskort

Övrig information
Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader, med möjlighet till övertag av kunden. Arbetstiderna är förlagda till dagtid och tillträde sker enligt överenskommelse.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sandra Bäcklund på telefonnummer 076-000 6312. Välkommen med din ansökan!

Om kundföretaget
Betongfabriken i Rånnesta är en betongproducent med lång erfarenhet som tillverkar både skräddarsydda och mönsteranpassade betongprodukter till små och stora företag. De har stor erfarenhet av att producera bland annat sockelelement, balkongplattor, suggor, betongrör, spillplattor och hela hus. De använder sig både av ren standardbetong och även specialbetong för att anpassa sig utifrån olika tekniska krav. Den ökade prefabriceringsgraden inom bygg- och anläggningsindustrin är en av deras grundbultar. Betongfabriken är en certifierad betongelementfabrik som jobbar efter ett kvalitetssäkringsprogram som uppfyller Europastandard.

Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Bemanningsföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

Som anställd är du vår viktigaste resurs och du skall känna dig trygg i din anställning. Vi lägger stor vikt vid att skapa en god relation mellan medarbetare för att skapa en god stämning och arbetsklimat. Därför erbjuder vi friskvårdsbidrag, rabatter på träningsanläggningar, sociala aktiviteter, tillgång till kompetensutveckling och anställning på kollektivavtal.

Kontaktperson(er)

Sandra Bäcklund

sandra@nercia.se

Typ av tjänst

Formsnickare/Betongarbetare

Uppdragsgivare

Betongfabriken

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Sista ansökningsdag

2021-10-23

SÖK TJÄNSTEN

Vårt uppdrag
Är du en senior IT-konsult med tidigare erfarenhet av nätverks- och säkerhetsrelaterade tjänster? Vill du jobba mot en global kund och tillsammans med ett sammansvetsat gäng serva tusentals medarbetare med IT-drift och säkerhet? Nu finns chansen för dig att ta nästa steg i karriären och samtidigt bli en del av ett fantastiskt team!

Arbetsuppgifter
Ricoh söker nu en senior IT-konsult som kommer att jobba med IT-drift och säkerhetsservice mot en global kund. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp av 7 personer, samt en gruppledare som alla jobbar mot samma kunds IT- och säkerhetsavdelningar. Tillsammans servar ni tusentals medarbetare lokaliserade i bl.a. Göteborg, Oslo, Köpenhamn, Helsingfors, Riga, Barcelona och Lissabon men utan nivå 1 kontakt med användare. Ricoh stöttar kunden vad gäller hantering och felsökning av komplexa nätverk samt ansvarar för server och backup-system. Arbetet innebär service och hantering av:

• Nätverkstjänster (SD-WAN, MPLS, LAN, WLAN)
• Brandväggar (IPS, whitelists, MFA, VPN)
• Active Directory (ADFS, management systems)
• Microsoft 365 suite & cloud security services
• Kommunikationstjänster (SharePoint Online och Teams)
• Virtualization (VMware vSphere, Veeam)
• Övervakning (PRTG)
• Vulnerability management (Tenable IO/SC)
• SIEM (Elastic, ELK Stack)
• En central plattform baserad på den senaste teknologin från Dell, Microsoft och VMware belägen i två av Europas säkraste datacenter.
• Att agera rådgivande och ständigt höja samt utveckla säkerhetsnivån tillsammans med kunden

Din profil
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet inom IT-drift och felsökning på avancerad nivå. Vi ser gärna att du har generalistkompetens inom IT-området samt djupare kunskap inom ett eller flera av de områden som listats ovan. Du behöver framför allt ha tidigare erfarenhet av nätverks- och säkerhetsrelaterade tjänster. Om du har en utbildning inom IT ser vi det som meriterande men du kan också ha jobbat dig till motsvarande erfarenhet. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav för tjänsten.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Vem du är och vilka ambitioner du har är viktigare än vad du har gjort de senaste åren. Du kommer att bli en del av ett kompetent team som gärna delar med sig av kunskap. Vi söker därför dig som är en driven och engagerad person som uppskattar frihet under ansvar. Du är prestigelös, nyfiken och har en stor vilja att lära. Det är viktigt att du uppskattar problemlösning och att jobba tillsammans med andra. Eftersom du kommer att jobba med kundföretagets IT-säkerhet krävs också att du har ett stort säkerhetstänk.

Övrig information
Denna rekrytering sker i samarbete med Nercia. Urval görs löpande så registrera din ansökan snarast, dock senast 31 oktober. Anställningen är tillsvidare med inledande provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Innan anställning kommer en bakgrundskontroll att genomföras.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sandra Bäcklund, tel. 076-000 6312. Välkommen med din ansökan!

Om kundföretaget
Ricoh Sverige är en del av ett världsledande företag inom dokumenthantering, IT-Tjänster och Grafiska Produktlösningar. Ricoh IT Partner i Örebro har samarbetsavtal med Ricoh Sverige men har lokala ägare och drivs som ett fristående företag.

Ricoh IT Partner verkar inom Örebro län men har även globala kunder. Företaget består av 4 affärsområden: IT, copy, telefoni och audiovideo. Företaget erbjuder rådgivning och anpassningsbara lösningar för att passa specifika kund- och branschbehov. Ricoh IT Partners mål är att genom ett nära samarbete med kunderna underlätta för affärsprocesser att bli mer lönsamma, produktiva, hållbara och säkra.

Idag är de 33 medarbetare bestående av IT-konsulter, säljare, servicetekniker samt administrativ personal. De är ett trivsamt företag med god sammanhållning och korta beslutsvägar. Förutom årliga resor, gemensamma aktiviteter och teambuilding erbjuds friskvårdsbidrag. Dessutom finns jacuzzi och bastu på kontoret.

Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Bemanningsföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

Kontaktperson(er)

Sandra Bäcklund
+46 76 000 63 12
sandra@nercia.se

Typ av tjänst

IT-konsult

Uppdragsgivare

Ricoh IT Partner

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Sista ansökningsdag

2021-10-31

SÖK TJÄNSTEN

Vårt uppdrag
Ricoh IT Partner i Örebro söker en ansvarstagande och kundorienterad logistikkoordinator. Här kommer du att jobba med såväl orderläggning, lagerhantering och leverans till kund. Är du sugen på en varierande roll på ett företag som värdesätter god sammanhållning, snabba beslutsvägar och att ha roligt på jobbet? Ansök redan idag!

Arbetsuppgifter
Som logistikkoordinator på Ricoh IT Partner kommer du framför allt att jobba med tre olika delar i form av lager, logistik och administration. Du ansvarar bland annat för orderläggning av toner, beställning av reservdelar, tar emot felanmälningar samt tillämpar översyn av dessa områden. Du håller dessutom ordning och reda på lagret samt tar emot gods och utför rekond av maskiner. Till viss del kommer du även ansvara för utleverans av maskiner till kund.

Rollen är väldigt varierande och innehåller både kundkontakt, praktiska moment och administration där du själv ansvarar för att planera dina arbetsdagar. Du kommer att jobba i företagets servicesystem samt besvara kundernas frågor genom telefon och mail. Du tillhör servicegruppen som idag består av 5 medarbetare och en avdelningschef.

Din profil
Vi söker dig som är ansvarstagande, strukturerad och har förmåga att jobba självständigt. Du är flexibel och behåller lugnet i stressiga situationer då det i perioder är högt arbetstempo. Ett gott kundbemötande är en självklarhet för dig då du blir företagets ansikte utåt. Har du tidigare erfarenhet av arbeten med kundbemötande, lager- och logistik eller kommunikation genom telefon/mail ser vi det som mycket meriterande för tjänsten. B-körkort samt flytande svenska i tal och skrift är ett krav.

Övrig information
Denna rekrytering sker i samarbete med Nercia. Urval görs löpande så registrera din ansökan snarast, dock senast 24 oktober. Anställningen är tillsvidare med inledande provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sandra Bäcklund, tel. 076-000 6312. Välkommen med din ansökan!

Om kundföretaget
Ricoh Sverige är en del av ett världsledande företag inom dokumenthantering, IT-Tjänster och Grafiska Produktlösningar. Ricoh IT Partner i Örebro har samarbetsavtal med Ricoh Sverige men har lokala ägare och drivs som ett fristående företag.

Ricoh IT Partner verkar inom Örebro län men har även globala kunder. Företaget består av 4 affärsområden: IT, copy, telefoni och audiovideo. Företaget erbjuder rådgivning och anpassningsbara lösningar för att passa specifika kund- och branschbehov. Ricoh IT Partners mål är att genom ett nära samarbete med kunderna underlätta för affärsprocesser att bli mer lönsamma, produktiva, hållbara och säkra.

Idag är de 33 medarbetare bestående av IT-konsulter, säljare, servicetekniker samt administrativ personal. De är ett trivsamt företag med god sammanhållning och korta beslutsvägar. Förutom årliga resor, gemensamma aktiviteter och teambuilding erbjuds friskvårdsbidrag. Dessutom finns jacuzzi och bastu på kontoret.

Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Bemanningsföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

Kontaktperson(er)

Sandra Bäcklund
+46 76 000 63 12
sandra@nercia.se

Typ av tjänst

Logistikkoordinator

Uppdragsgivare

Ricoh IT Partner

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Sista ansökningsdag

2021-10-24

SÖK TJÄNSTEN

Vårt uppdrag
Vi på Nercia brinner för att människor utvecklas! Vill du i rollen som yrkeslärare skapa förutsättningar för kursdeltagaren att nå sina drömmar om ett jobb inom el, larm, industri och automation? Då är det här rätt roll för dig.

Nercia är ett väletablerat företag och en stabil arbetsgivare med stark framåtanda. Vi på Nercia är stolta över det värde våra insatser bidrar med i samhället och för våra kunder och nu söker vi dig som vill bli vår nästa kollega!

Som anställd på Nercia möts man av bra sammanhållning, en familjär känsla och glada kollegor. Hos oss är alla jämlika och här finns en vi-känsla där vi bryr oss om varandra. Nercia värdesätter sina anställda högt och erbjuder ett brett utbud av förmåner som exempelvis kompetensutveckling genom fri tillgång till hela Nercias utbildningsutbud, personalbonus, frihet under ansvar, friskvårdsbidrag, sociala aktiviteter och mycket mer.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter är att undervisa våra kursdeltagare genom framförallt individuell handledning men undervisning inför grupp kan även förekomma. Du förväntas handleda deltagarna och bistå med teknisk kompetens för att möjliggöra att var och en skall klara av sina studieplaner och erhålla godkänt kursintyg alt. betyg och till slut sina yrkesmål. Som yrkeslärare ansvarar du också för att sätta betyg. Se våra olika yrkesinriktningar på www.nercia.se

Du planerar och bedriver undervisningen enligt angivna riktlinjer tillsammans med övriga kollegor i teamet. Tillsammans arbetar ni för verksamhetens löpande utveckling i syfte att utbildningens kvalité ständigt ökar.

Din profil
För att lyckas i rollen är du social, gillar människor och förstår dess olikheter samt gillar att arbeta i grupp. Då undervisningen sker både individuellt samt i grupp, värderas din pedagogiska förmåga högt.

Övrig information
Lön: fast lön
Arbetstid: dagtid
Omfattning: Heltid

Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Frågor om tjänsten besvaras av Vd Kent Norström 019-20 67 04

Om kundföretaget

Om Nercia
Nercia är ett privatägt företag och har funnits på marknaden sedan 1986. I dag finns vi på 13 orter i Sverige och våra kunder finns nästan över hela landet. I vår värdegrund är relation vårt främsta ledord. En god relation är utgångspunkten i alla våra tjänster. Genom vårt breda utbud av tjänster är vi en komplett partner för personal och kompetensutveckling. Läs gärna mer på www.nercia.se

Yrkesutbildningen som tjänsten tillhör sker i samarbete med Arbetsförmedlingen, Kommun och företag som behöver nyanställa. Deltagarna erbjuds 4 olika yrkesinriktningar och genom åren har ca 8000 genomgått utbildningen och hela 80% erhållit anställning inom 90 dagar efter avslutad utbildning.

Kontaktperson(er)

Niclas Thored

niclas@nercia.se

Typ av tjänst

Elutbildare, Göteborg

Uppdragsgivare

Nercia Utbildning

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Sista ansökningsdag

2021-10-30

SÖK TJÄNSTEN

Vårt uppdrag
Vi på Nercia brinner för att människor utvecklas! Vill du i rollen som utbildare skapa förutsättningar för kursdeltagaren att nå sina drömmar om ett jobb inom el, larm, industri och automation? Då är det här rätt roll för dig.

Nercia är ett väletablerat företag och en stabil arbetsgivare med stark framåtanda. Vi på Nercia är stolta över det värde våra insatser bidrar med i samhället och för våra kunder och nu söker vi dig som vill bli vår nästa kollega!

Som anställd på Nercia möts man av bra sammanhållning, en familjär känsla och glada kollegor. Hos oss är alla jämlika och här finns en vi-känsla där vi bryr oss om varandra. Nercia värdesätter sina anställda högt och erbjuder ett brett utbud av förmåner som exempelvis kompetensutveckling genom fri tillgång till hela Nercias utbildningsutbud, personalbonus, frihet under ansvar, friskvårdsbidrag, sociala aktiviteter och mycket mer.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter är att undervisa våra kursdeltagare genom framförallt individuell handledning men undervisning inför grupp kan även förekomma. Du förväntas handleda deltagarna och bistå med teknisk kompetens för att möjliggöra att var och en skall klara av sina studieplaner och erhålla godkänt kursintyg alt. betyg och till slut sina yrkesmål. Se våra olika yrkeinriktningar på www.nercia.se/yrkesutbildning

Du planerar och bedriver undervisningen enligt angivna riktlinjer tillsammans med övriga kollegor i teamet. Tillsammans arbetar ni för verksamhetens löpande utveckling i syfte att utbildningens kvalité ständigt ökar.

Din profil
Vi söker dig som har:
- minst 5 års yrkeserfarenhet i någon form inom elteknik och
- minst 1års erfarenhet som lärare, handledare eller arbetsledare inom elteknik.

För att lyckas i rollen är du social, gillar människor och förstår dess olikheter samt gillar att arbeta i grupp. Då undervisningen sker både individuellt samt i grupp, värderas din pedagogiska förmåga högt.

Övrig information
Lön: fast lön
Arbetstid: dagtid

Urval sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av Vd Kent Norström 019-20 67 04.

Om kundföretaget
Nercia är ett privatägt företag och har funnits på marknaden sedan 1986. I dag finns vi på 13 orter i Sverige och våra kunder finns nästan över hela landet. I vår värdegrund är relation vårt främsta ledord. En god relation är utgångspunkten i alla våra tjänster. Genom vårt breda utbud av tjänster är vi en komplett partner för personal och kompetensutveckling. Läs gärna mer på www.nercia.se

Yrkesutbildningen som tjänsten tillhör sker i samarbete med Arbetsförmedlingen, Kommun och företag som behöver nyanställa. Deltagarna erbjuds 4 olika yrkesinriktningar och genom åren har ca 8000 genomgått utbildningen och hela 80% erhållit anställning inom 90 dagar efter avslutad utbildning.

Typ av tjänst

Elutbildare, Stockholm

Uppdragsgivare

Nercia Utbildning

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Sista ansökningsdag

2021-10-30

SÖK TJÄNSTEN

Vårt uppdrag
Vad tycker du om ett innovativt företag som värdesätter dina bidrag? Skulle du vilja jobba för ett företag som har en öppen kultur och låter dig vara stolt över vad du har presterat samtidigt som du tillåts ha kul på jobbet? Är det värderingar som stämmer överens med dina? Då tycker vi att du ska läsa vidare kring jobbet som Financial Controller hos oss!

Arbetsuppgifter
Som Financial Controller hos oss har du två redovisningsekonomer, stationerade i Sverige och Tyskland, rapporterande till dig och som du ansvarar för. Tillsammans sätter ni upp individuella mål och säkerställer deras utveckling. Förutom personalansvaret är du med och sätter finansiella planer kring investeringar, utvecklar befintliga processer och tar fram nya där det behövs, analyserar finansiella resultat och åtgärdar det som behöver åtgärdas. Du kommer även vara en stor del i budgetar, externa och interna revisioner, samt rapportering och kvalitetssäkring av månads- och årsbokslut.

Eftersom Advantek är ett globalt företag kommer du ha kontakter i olika delar av världen och du kommer därmed få en chans att utvecklas i det globala arbetssättet.

Din profil
Troligtvis har du minst en kandidatexamen i ekonomi eller liknande och har några års erfarenhet av liknande uppdrag inom tillverkningsindustrin. Viktigt är att du känner dig bekväm och har en god kännedom inom ekonomi, redovisning, samt informations- och ERP system. För att lyckas i rollen är din analytiska sida viktig och kommunicera brett är något du gärna gör. Ditt ledarskap genomsyras av coaching och en öppenhet gentemot dina kollegor och tillsammans tar vi oss mot våra mål som vi gemensamt har satt upp.

Då koncernspråket är engelska är det därför ett krav på flytande engelska i tal och skrift.

Övrig information
Denna rekrytering sker i samarbete med Nercia. Urval sker löpande så registrera din ansökan snarast.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Oskar Trulsson, tel. 076 805 94 04 alternativt oskar@nercia.se. Välkommen med din ansökan!

Om kundföretaget
Vid vår tillverkningsenhet i Laxå utvecklar och tillverkar vi avancerade precisionsförpackningssystem för hantering och positionering av komponenter. Företaget i Laxå har en mer än 20 årig erfarenhet av att leverera mervärde åt Kund. Vi är i en tillväxtfas och sedan 2016 har verksamheten växt ca 500 %.

Välkommen att läsa mer kring företaget på https://www.advantek.com/

Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

Typ av tjänst

Controller

Uppdragsgivare

Advantek Convolutor AB

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Sista ansökningsdag

2021-10-24

SÖK TJÄNSTEN

Registrera ditt CV

Är du arbetssökande eller vill komma vidare i din karriär – är det här rätt plats att börja. Hos oss finns alla möjligheter. Flera intressanta och attraktiva arbetsgivare söker nya medarbetare. Registrera dig och sök bland alla spännande framtidsmöjligheter!

Registrera ditt CV här!

Registrera ditt CV

Är du arbetssökande eller vill komma vidare i din karriär – är det här rätt plats att börja. Hos oss finns alla möjligheter. Flera intressanta och attraktiva arbetsgivare söker nya medarbetare. Registrera dig och sök bland alla spännande framtidsmöjligheter!

Registrera ditt CV här!